Toimintakertomus 2018

25.2.2019

TOIMINTAKERTOMUS 2018

1. Yleistä

Yhdistyksen tarkoituksena on edistää ja ylläpitää ajokoiraharrastusta jäsentensä keskuudessa. Yhdistyksen toiminnassa on painotettu rehtiä ja kaikkia harrastajia kohtaan tasapuolista suhtautumista ajokoetoiminnassa mukana oleviin koiranomistajiin, tuomareihin, maanvuokraajiin sekä muihinkin sidosryhmiin, jotka ovat mahdollistaneet harrastuksemme. Myös ulkopuolisille on pyritty luomaan hyvä mielikuva harrastuksestamme, jossa korostuu koirien hyvä ja vastuullinen kohtelu.

2. Johtokunta

Johtokunta kokoontui 3 kertaa vuoden 2018 aikana. Vuosikokouksessa 23.2.2017 valitun johtokunnan kokoonpano oli seuraava: Raimo Peltonen (pj.), Jani Kuivalainen (varapj.), Ritva Pirhonen, Pentti Räsänen, Juha Mertanen,Timo Poikonen ,Soile Eronen,Marko Laukkanen ja Juha Nevalainen (siht.). Kirjanpitäjänä toimi Joensuun Tiliapu.

3. Edustus

SAJ:n vuosikokousedustajana oli Raimo Peltonen.

P-K:n kennelpiirin vuosikokouksessa edustajana oli Santeri Peltonen ja Jami Kakkonen.

SAJ:n hallituksen jäsenenä ja SAJ:n jalostustoimikunnan sekä perinnöllisyys- ja terveysjaoksen jäsenenä toimi Jari Kattelus.

SAJ:n hallituksen varajäsenenä toimi Hannu Palkovuori.

Joukkueenjohtajana toimi Sauli Toimela jäniksenajokokeissa ja Jari Rajavuori kettukokeissa.

Piirikouluttajana toimi Timo Hautanen jäniksenajokokeissa ja Jari Rajavuori (keaj). koepöytäkirjan tarkastajana toimivat Jani Kuivalainenj ja  Jari Rajavuori (Keaj)

4. Jäsenistö

Jäsenmäärä 31.12.2018 oli 425, joista kunniajäseniä 5, ainaisjäseniä 56, varsinaisia jäseniä 359, perhejäseniä 66.

5. Kokeet ja kurssit

Yhdistyksen mestaruuskokeet:

Susirajan Pamaus  24.11. Kiihtelysvaaran Suojapirtillä. Kokeeseen  osallistui  32 koiraa (ilmoittautuneita 34).

Susirajan Revohka (Keaj) Polvijärvellä 06.01.2018. 4 koiraa

Wanhanajan seniorikoe 13.09.2018 Kinahmon Erämiesten majalla. Kokeeseen osallistui 7 senioria.

Palkintotuomarikurssit 2018

Kuluneen toimintavuoden aikana järjestettiin seuraavat tuomarikurssit:

02.8. Joensuu                                                                 Ylituomareiden jatkokoulutus

25.8. Joensuu                                                                 perus  8 henkilöä

25.08.                                                                             jatko   16 henkilöä
18.10. KEAJ   Tohmajärvi                                               perus / jatko                       9 henkilöä

3.11. AJOK, KEAJ Hammaslahti                                      koetoimitsija 2-osa  6 henkiklöä

6. Muu toiminta

Olimme mukana Suvi-Karelia koiranäyttelyn näyttelytoimikunnassa ja hoidimme lipunmyynnin.

Yhdistyksen Kesätapahtuma Pielisen Erämessujen yhteydessä 7.07.2018. Yhdistys kustansi jäsenille sisäänpääsyn ja lounaan 10 euron omavastuulla. Kesätapahtumaan osallistui yli 50 jäsentä seuralaisineen.

Yhdistyksellä oli messuilla myös oma osasto.

Tuimme:

Ilomantsissa järjestettyjä Junnuhaukkuja 1.09.2018, jotka toimivat   karsintakokeena Nuorten Kilpaan sekä  Polvijärvellä 8.09.2018  järjestettyjä Akka-ajoja,jotka  toimivat karsintakokeena Naisten Kilpaan.

7. KOKEISIIN OSALLISTUMISET

Idän Valinta

u. xxx Puistorinteen Late, om. Jouko Kettunen , Liperi

n. xx Matko Hilla, om. Jukka Luoto, Tohmajärvi

n. xx Katrihelena, om. Kai Linquist ja Ritva Pirhonen, Tohmajärvi

Kolmen Kilpa:

Ei järjestetty, koe unohtunut hakea

Pässikoe:

u. Tuopan Onnipoika, om. Markku Timonen, Kitee

Perämeren Lohiajot:

u. xx Havukkakallion Jallu, om. Teuvo Turunen, Joensuu

Kalakukkoajot:

u. xx Kuusitarhan Pelle, om. Markku Purmonen, Tohmajärvi

Naisten Kilpa

u. Simanansärkän Eka,  Anna-Liisa Pellikainen, Eno

Nuorten Kilpa

u. Meripojan Masa  Ninni Mustonen, Ilomantsi

u. Simanansärkän Eka, Eetu Parviainen , Eno

Pohjoismaiden mestaruus 2018

u.xxx Puistorinteen Late, om. Jouko Kettunen, Liperi, 1. sija

Amerikankettukoirien rodunmestaruus:

n. xxx Aamutuiman Helmi , om. Pasi kinnunen, Niittylahti, 1.Sija

KEAJ Idän Valinta:

u. K-xx Retu om. Juha Mertanen, Polvijärvi.

u. Fantasy sky Tomppa, om. Eetu Kinnunen, Rääkkylä

n. K-xx Miklan Halla om. Toni Salminen, Tohmajärvi

KEAJ Kilpa

n. K-xx Miklan Halla om. Toni Salminen, Tohmajärvi 1. sija

KETTU KAPINA

Ei edustusta

8. Onnittelut ja muistamiset

Syntymäpäivä onnittelut: Mikko Vanninen 80v, Juhani Penttinen 70v, Henri Susi 50v, Ritva Pirhonen 50 v.

Osallistuimme Esko Suhosen hautajaisiin ja muistotilaisuuteen.

9. Huomionosoitukset ja palkitsemiset

SAJ:n hopeista ansiomerkkiä haettiin Timo Hautaselle.

Yhdistys lahjoitti palkinnot seuraaviin kutsukokeisiin: Kalakukkoajot, Pässikoe,  Perämeren Lohiajot, Idänvalinnat Ajok ja Keaj

Elämäntyö palkinnolla palkitaan Topi ja Aira varonen

-Vuoden koira Aamutuiman Helmi, om. Pasi Kinnunen 36 p

-Lavikaisen Pytty palkinto Amerikankettukoira Aamutuiman Helmi ,om. pasi Kinnunen 279p